Alla inlägg under mars 2012

Av Handbollsälskaren - 25 mars 2012 19:02

Så mycket annat kan man inte beskriva denna helg för våra B-flickor....

Att det inte gick och varför finns det många spekulationer om men jag tror att jag skiter i varför....

Det blev ett jätte ras eller botten napp bara att gilla läget BRYTA IHOP OCH KOMMA IGEN.

De tog sig trots allt samman och vann sista matchen mot Dalhems och blev 7 bästa lag i sverige inte illa pinkat tjejer.

Så vad står utanför dörren här näst då jo DAMERNAS och HERRARNAS KVAL så kom till Östra den 31/3 kl 15,00 då damerna tar emot Arbrå sen kan ni ju stanna kvar för att se herrmatchen också som startar 17,00.

Av Handbollsälskaren - 23 mars 2012 09:42

Japp så är det, nu är den äntligen här denna helg som vi så länge gått och väntat på!

Det är med förtjusning som jag går här och väntar på att klockan ska skynda framåt så vi kan åka någongång mot Norrköping för att titta på våra duktiga tjejer som tagit sig hela vägen till steg 5.

Och det är inte någon lätt uppgift de har framför sig det kan ja lova de börjar med att möta Torslanda så det blir gruppfinal direkt skulle jag vilja påstå å om man nu ska kolla motståndet man får om det nu sulle gå så bra som att de tar sig till Semi så vill man nog göra det som grupp etta för att möta Göksten redan i en semi blir inte roligt eller .....

Som sagt Göksten är ju klara favoriter i sin grupp men bollen är rund å ska man vinna måste man förr eller senare mötas i allafall så spelar det någon roll NÄR.....

Så LYCKA TILL tjejer ni kan ta er HELA vägen..

eller va sägs om dessa brudar

    Se upp för nu smäller det! 



Av Handbollsälskaren - 18 mars 2012 11:02

Vi brukar ju visa bild på nyinkommna tjejer i Alaget men med mycket att göra å lite bloggande så har jag missat detta med en tjej som till de tre sista matcherna blev in plockad så henne presenterar vi så här.....

Se å njut MADDIE...


 

Av Handbollsälskaren - 18 mars 2012 10:00

Vi splade vår sista match i serien i går. Vi möter Sannadal ett gäng som fick en gratis plats i div 2 denna säsong. Dom vi mötte i seiepremiären va mycket mer hungriga än dessa tjejer som vi mötte igår. Jag blev lite förvånad då de har hemmamatch å knappt spelare att fylla laget vad är det som hänt? Var har alla tagit vägen? Har alltid haft stor respect för Sanndal då de är ett gäng som aldrig ger upp. De trampar på tills faan avlöser dom men den gnistan hade de inte igår synd kan jag tycka men är det skador eller förlusterna som skrämt bort alla spelare? Ni har ju trots allt tagit 4 poäng i år vilket jag kan tycka är starkt gjort av ett lag som kanske inte va rustade för att ta klivet upp redan i år.

Vi själva vi är nu redo att gå på nästa utmaning KVAAAAL till DIV 1....... Det är STORT för en som har sitt hjärta i skogås vi har aldrig haft ett Dam lag i den divisionen (vad jag vet) och extra kul att jag får vara med och bidra till detta då jag startade mitt handbollsliv i skogås (för ett ex antal ca 30 år sedan om inte mer) så är det ju lite kul att få avsluta det med skogå på väg uppåt i serien. Kvalet är ju inte spelat än men vi har ju en jätte chans att ta oss vidare till nästa nivå vi har ingenting att förlora bara att vinna antingen en plats i ETTAN eller erfarenheten av ett kval till nästa gång det händer...för det kommer att hända med det material som kommer underifrån inom en snar framtid kommer vi dit helt säker på det... 

 

Vi börjar vårat KVAL med Hemma match mot Arbrå den 31/3 kl ? vet ej

Andra mötet blir borta den 9/4 kl 13:45 (tror jag)

Tredje mötet även det en borta match den 14/4 kl 13:45 (tror jag)

Spänningen är olidlig ska vi klara av dessa tjeje från Div 1????????

TAGGA nu brudar truppen är öppen för alla att ta en plats till KVALET glöm inte det så visa framfötterna dessa veckor innan kvalet på träningna.

NU KÖR VI !

Så här bra är min vän på min plats....



Japp som sagt alla kan ta en plats till kvalet.....  
  





Av Handbollsälskaren - 16 mars 2012 22:55

Här är länken till vår nystartade kanal.... har dock ej laddat upp några filmer än.Men det kommer ska ni se...


http://www.youtube.com/user/vigillarhandboll?feature=mhee

Presentation


Ett gäng glada dam juniorer som älskar att spela handboll födda 95/96 vissa av oss spelar med damerna och vissa spelar bara junior handboll så hos oss kan man spela på hög nivå i dam div2 eller bara med junior så man hinner med skola och resten av livet.B

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards