Alla inlägg under januari 2012

Av Handbollsälskaren - 30 januari 2012 00:29

Jaa eller neeej det gick rent ut sagt åt skogen för oss mot Eskil/Guif vad mer kan man säga när vi torskar med massor och på det sättet vi gör det INTE bra ...

Men det är bara att soppa under mattan och fästa våra blickar mot fjärran och fokusera på nästa match.

Tänk att nu har vi gjort plattmatchen för detta halvår bit i det sura äpplet och kila vidare.....

Tänker inte älta om dårliga domare mm vi spela skit och hade nog förlorat i vilket fall som helst så nu sätter vi PUNGT för detta .

Däremot så gör Skogåsflickorna bra ifrån sig mot Bajen på kvällen vi har 1 avbytare som en bit in i matchen stukar foten så då blidde vi utan avbytare men det gick fint ändå vi spelade långa anfall för att hämta krafter och jobbade hem fick stopp på deras kontringsförsök. Vi kunde kliva av plan med en seger på 9 bollar helt ok.

Inga bilder från någon utav matcherna tyvärr Vickan lova skicka några bilder från Eskil matchen men de har inte kommit än.

Vi avslutar med en liten bild på vår lille tränare Matti som nog har en hel del tankar att reda ut..

Bit inte på fingrarna ..... Allt löser sig ska du se.... 



Av Handbollsälskaren - 27 januari 2012 23:46

Jajamensan nu var det då dax att möta Eskil/Guif igen det jag kan minnas av denna match är att deras målvakt var rätt vass hon typ ägde oss ett bra tag in i matchen.

Är lite orolig känner jag nu.. Kommer inte att bli många timmars sömn inatt då da.. Hm va jobbigt..

Tur att Bexter & Perry kan underhålla med bakkrig de har haft en helkväll med tårtbakning och härliga cupcakes.

Så Kaoutar förbered dig på en härlig resa till Eskilstuna med massa godsaker.....

Tänkte lägga ut lite bilder på baket men det ville inte fungera så det tar vi en annan gång.

Ska nu försöka att packa väskan och sen krypa ner i sängen så det blir några timmars sömn.



Av Handbollsälskaren - 27 januari 2012 00:13

En liten filmsnutt..


 

Av Handbollsälskaren - 26 januari 2012 23:55

Man får aldrig sova uppe med tuppen för att ha match med Skogåsflickorna som tur är så har vi matchen i Östra så jag slipper åka iväg iallafall.

Det är trotts den tidiga timmen ett glatt gäng som glider in på plan alla känns rätt taggade att vinna detta möte mot Sorunda då vi åkte på däng borta vi hade precis fullt lag vi orkade inte hela vägen ut den gången.

Men denna gång har vi i allafall EN avbytare.

Matchen drar igång och vi med den . Lite tröga i starten kan jag tycka men vi arbetar oss in sakta men säkert i matchen som vi för rakt igenom.

Vi vinner med behagliga 24-16 alla gör mål tillochmed Perry som får lägga en straff.

Höjas ska Amanda som får spela på lite olika platser idag men hon gör MÅL från alla ställen hom spelar på även Matilda gör ett jätte bra jobb som H6 tror att hon gör minst 3 mål från den aviga kanten.

Alla på plan ska ha en klapp på axeln för sin kämpar glöd idag.

  

Som sagt GLADA trotts tidig match. 

Av Handbollsälskaren - 22 januari 2012 18:59

Vi gick ifrån till 7-1 sen blir vi lite för självsäkra de får komma in i matchen 7-5 sen stänger vi bakåt igen går till halvtidsvilan med  10-6.


 

Efter vilan så tar det ett tag innan vi kommer igång igen NKIK får ett litet flyt men vi behåller vår ledning matchen igenom vi vinner till slut med 4 bollar 22-18.


Framröstad till matchens lirare av laget i omklädningsrummet blev Annika

 


Japp den va goood....

Lite bilder från matchen:

 

Av Handbollsälskaren - 21 januari 2012 00:50

Tar vi emot NKIK ........................

Och jag kan återigen inte sova vaaaaf...n  sova sova sova eller inte..

Har inte kunnat kolla vad Motalas Pontus har tippat denna vecka verkar ligga nere typ hela veckan eller så gillades det inte att jag saxat till vår sida vad vet jag men saknar Pontus vecko tips iallafall.

Sååå nu är kl 01 strax å morgondagen blit KAOS med stora bokstäver....

Först ut är P97 som har borta match i Rimbo sen hem packa Bexters väska för match och min egen sen ner till A-pojkarnas match ... Nej kommer aldrig hinna med den tur att jag har Thomas som hjälp utan honom skulle ingenting fungera sen så är det laddning till match . Efter våran match så ska Bexter spela med AF så då kan man passa på att bara njuta för det är vad jag gör när jag hinner se min lilla stora tjej spela .Jag tror att jag packar ikväll redan så kan jag sova lite längre i morgonbitti innan hettset börjar.

Lite bilder från förra mötet mot NKIK:

           

Ja vi kan ju bjuda på en film snutt också:


 



Av Handbollsälskaren - 19 januari 2012 23:38

Känns bra det här......

VEM försöker man lura.. Alla matcher som vi har framför oss nu är tuffa det gäller att vara på tå hela tiden.

Jag har ältat senaste mötet mot NKIK en miljon gånger den senaste veckan tror jag började redan på vägen hem från Vadstena.....

Om ett dygn och några timmar smäller det i Östra när 60 min passerat hoppas jag att vi står som segrare men det kommer att krävas massor med kämpar insattser från oss alla på plan och från bänken men som sagt vi kommer inte att ge oss i första taget. Längtar till Lördag sammtidigt som jag gärna skulle kunna hoppa över Lördag och gå direkt till Söndag utan större problem. Hm börjar nog bli för gammal för det här pallar inte den press som man bygger upp på sig själv lika bra som förr nerverna ligger liksom utanpå kroppen numera.

Vi håller alla tummar och tår för att detta går som vi vill.


Av Handbollsälskaren - 16 januari 2012 00:06

Med många spelare borta åkte vi från Östra oron fanns hos oss alla kanske mest hos Matti.

Väl framme så tar vi vår lilla runda ute, kallt så in i....

Väl inne och ombytta dax för uppvärmning det känndes rätt ok även fast det va minst 3 st riktigt bra spelare borta.

Vi visste att Vadstena är svåra att möta på bortaplan.

Matchen startar med ett bra tempo från Vadstenas håll de tar ledningen med 1-0 vi kontrar 1-1 sen ser det ut så de närmsta 10 min sen får Vadstena ett litet glapp de tar ledningen med 2 sen 3 innan vi börjar jobba oss ikapp och  ikapp kommer vi och även förbi, får en ledning med 4 bollar till halvtidsvilan.

Vi släpper inte in dom i matchen igen vi trummar på men känner oss lite jagade hela matchen igenom tillslut blåser domaren av och vi har vunnit med 11 bollar...

Jag blir lite förvånad att vi vann med 11 det kändes inte att vi hade så stor ledning men men tavlan ljuger inte.

Slutresultat 16-27

Lyfter Linda och Kaoutar för deras alldeles utmärkta försvarsspel idag. En extra eloge till Linda då hon spelar trots en ömmande/smärtande höft som gjort att hon knappt kunnat gå i veckan men det märktes knappt  på matchen. Är det match så är det..

Lite bilder ....

 


Presentation


Ett gäng glada dam juniorer som älskar att spela handboll födda 95/96 vissa av oss spelar med damerna och vissa spelar bara junior handboll så hos oss kan man spela på hög nivå i dam div2 eller bara med junior så man hinner med skola och resten av livet.B

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards